søndag 6. juni 2010

Gåsegrilling

Jeg er så heldig at jeg har mennesker rundt meg som liker å bruke penger på å hente maten sin i naturen. I høst stod ved flere anledninger min kjære og en venn opp ved soloppgang (bokstavlig talt) for å dra ut og skyte på gjess. For det meste skjøt de etter gjess og ikke på, men det ble faktisk noe mat ut av det.

For disse to unge menn er tydeligvis jakten bedre enn belønningen, så mens vi spiser oss ut av fryseren for sommeren ble det klart at vi måtte spise opp gåsa i fryseren.

Så da ble det gåsegrilling i solskinnet :)
Gås på grillen
Gutta som stod for kjøttet
Kokk nummer 1

Kokk nummer 2
Kokk nummer 3
Den fantastiske middagen
Det var både selvbrygget øl
og selvbrygget cider til middagen
Og selvfølgelig masse solskinn!

2 kommentarer:

  1. Gås er ganske utradisjonell grillmat.

    SvarSlett
  2. ;) Men så spiser jeg jo både elg og lam hist og her (og det har gått litt ærfugl og sel også), så utradisjonell er ikke uvanlig :) (men nå som jeg flytter fra jegeren, blir det kanskje ikke like mye på meg...)

    SvarSlett

Har du noe på hjertet?