torsdag 20. mai 2010

Sherry

Jeg har blitt mer alkoholisert etter hvert som tiden har gått, men jeg har også fått litt mer nyansert smak, vil jeg si, for alkohol. Idag tenkte jeg at jeg skulle nevne en drikk som jeg fant for ikke så lenge siden og som jeg har blitt veldig glad i, nemlig sherry.

Sherry har alltid vært en bestemordrikk for meg, men etter at min kjære oppfordret meg til å kjøpe en flaske her for et år siden, har jeg blitt veldig glad i det. Sherry er ikke sterkere enn vin og er ikke veldig søtt, bare litt. Det er ypperlig med et glass sherry som dessert og du kan sitte og kose deg med små slurker. Det er ikke noe du blir full på, men koser deg med.

Min første flaske sherry var Sandeman (ja, de lager ikke bare portvin)
Jeg synes sandeman er godt, men etter å ha fått sherrypudding som dessert på julaften innså jeg at det fantes bedre sherry der ute. Så etter jul ble en flaske Harveys Bristol cream innkjøpt (blå flaske).
Jeg må bare si at Harveys har en plass i mitt hjerte og jeg tviler på at jeg noensinne kommer til å leve uten sherry eller at den kommer til å være av et annet merke enn Harveys.

Har du forresten aldri spist sherrypudding så anbefales det på det sterkeste. Jeg aner ikke hvordan man lager det, men pappaen min er veldig flink til det :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du noe på hjertet?