lørdag 8. mai 2010

FriFos årsmøte

På torsdag var jeg på Friluftslivets fellesorganisasjons årsmøte i Holmekollen i Oslo. Det var en dag fylt av solskinn og reising. Jeg var invitert til årsmøtet som innleder til en plenumsdebatt de skulle ha. De ønsket seg tre unge representanter fra medlemsorganisasjoner som skulle gi sitt syn på om det enkle friluftslivet vil endre seg med klimaendringene og om vi er en del av problemet eller løsningen.

Det er mange ulike medlemsorganisasjoner i FriFo, Den Norske Turistforening, Norges Speiderforbund, Norges Klatreforbund, Kajakkforbundet (de heter ikke helt det), Norges KFUK-KFUM-speidere, 4H, Norges Jeger- og Fiskerforbund og flere til og FriFo er paraplyorganisasjonen deres.

Det var spennende å være på årsmøtet og å prate med Kristin Krohn Devold som om det var den mest naturlige ting i verden. Jeg skulle egentlig møte Anniken Huidtfelt tidligere på dagen for å prate om friluftsliv og miljøendringer, men så flyttet hun møtet til onsdag, så da fikk jeg ikke møtt henne allikevel.

Uansett, innledningen min gikk veldig bra og jeg tror jeg fikk alle sammen med meg og "hadde dem i min hule hånd" som det heter. Generalsekretæren i NSF og styrerepresentanten var i hvert fall fornøyde meg meg. Og biologinerden i meg er veldig fornøyd med å ha fortalt dem hvorfor vi kan redde verden med å bli vegetarianere ;)

Etter at jeg var ferdig dro jeg hjem til Bærum og spiste deilig fiskemiddag sammen med familien min, før jeg måtte tilbake til Trondheim. Lillebroren min er russ i år og jeg rakk til og med å se russevanen hans. Den var fin! Her kommer noen vårbilder fra Oslo og litt til fra torsdag :)

Tulipanene blomstret bak universitetsbygningene på Nationaltheatret


Lillebroren min har (nesten) like kul bil som jeg har :)

Russenbilen hans heter Onomatopoetikon. For alle dere ikke-språknerder der ute er det fagtermen for lydhermende ord, det vil si ord som: "Bang!", "Kræsj!", "Svusj!" og slikt.

Det var nydelig vær. I solskinn kan selv togstasjoner se vakre ut (her nybygde Lysaker stasjon)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du noe på hjertet?