tirsdag 18. mai 2010

Skogvoktersamling

Norges speiderforbund har et leirsted/ speidersenter som heter Ingelsrud. Det ligger i Eidskog kommune mellom Kongsvinger og svenskegrensa.

Det er en stor gjeng som møtes for å gjøre dugnadsarbeid der to ganger i året, i tillegg til at de er stab på arrangementer som skjer på Ingelsrud gjennom året. Denne gjengen kalles Skogvokterne og holdt på nesten lenger enn NSF har eid Ingelsrud. Siden Skogvokternes spede begynnelse har det blitt en gjeng som nå har 130 medlemmer og medlemmene er sentrale i landsleirplanlegging og utføring og det er mange som sitter i ulike sentrale verv både på nasjonal- og kretsplan.

Siden Ingelsruds begynnelse har det vært mye stridigheter i forbundet rundt dette stedet, men det er egentlig ikke så viktig for meg nå. Da jeg fant ut i våres at jeg egentlig hadde tid til å dra på samling for første gang på en liten stund begynte jeg å tenke tilbake. Jeg har faktisk vært med i skogvokterne i 5 år.

Jeg er jo bare 22 år, så å ha vært med på noe i 5 år er ganske lenge. Ikke minst fordi jeg ble med mens jeg gikk på videregående. Og så begynte jeg å tenke på hvordan skogvokterne har påvirket livet mitt.

Å bli med i skogvokterne ga meg inspirasjon til å være speider utenfor speidergruppa mi. Jeg tro på lederkurs i Tyskland, jeg var kultursjef for en nasjonal leir, jeg ble prosjektleder for et nystartet prosjekt. Jeg fikk kjæreste og venner fra hele Norge og hele Europa. Den gjengen har gitt meg utrolig mye og jeg er veldig glad for at jeg turte å dra på arbeidsleir på landsleiren i 2005.

Det er rart å tenke på hvor mye som har skjedd på fem år. Jeg er spent på hva som skjer de neste fem årene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du noe på hjertet?