fredag 30. juli 2010

Kurs i Sveits

Nå er klokka halv ti og selv om jeg skal stå opp kl. 4 imorgen tidlig har jeg fremdeles ikke pakket ferdig sekken (alt ligger fremdeles på senga og liggeunderlaget er fremdeles i bilen utenfor garasjen) og heller ikke smørt frokostmatpakke.

Jeg har prøvd å legge inn bilder på Macen, men den eksterne harddisken min nekter å prate med Macen (eller omvendt), så jeg fikk det ikke til. Og fordi jeg egentlig skulle pakket satte jeg meg ikke ned for å fikse bilder, men så leste jeg litt i A-magasinet i stedet for og så gikk tida allikevel. Men det er vel kanskje sånn det er når man har sommerferie? :)

Jo, nå skal jeg på speiderkurs i Sveits i en uke. Det heter Trekløver-Gilwell og er den høyeste ledertreningen Norges Speiderforbund har. Den er ganske lik i hele verden og om dere er interesserte kan dere lese om det på Wikipedia på engelsk. Det var Baden-Powell, grunnleggeren av speideren, som startet denne ledertreningen og det er ikke så mange som tar den, så det er litt spennende å gjøre det.

Jeg har aldri vært på kurs så lenge og er ikke egentlig helt sikker på hva det hele innebærer, så det blir spennende. Dessuten er det egentlig bare starten av kurset, man skal ha en personlig oppgave på noe vis, så denne uka skal jeg finne ut hva det skal være og så skal jeg jobbe med den i et år (og få hjelp av en egen veileder) og så skal vi møtes igjen alle sammen og evaluere (vil jeg tro). Jeg har med meg en god venn, Andreas, og jeg kjenner flere som skal være med, så det kommer nok til å bli gøy.

Jeg har husket både sangbok og kamera, så da blir det nok en bra uke.

Etter det blir det to uker i Oslo! Hurra! Det skal bli godt å bare være på ett sted og ikke ha en plan. Det er ikke ofte jeg har sagt det der i mitt liv, men jeg kjenner det skal vli godt å bare sitte stille litt. Føler du innimellom at du løper litt for mye rundt?

2 kommentarer:

  1. at jeg løper LITT for mye rundt? Livet mitt er et evigvarende maraton og jeg blir sprø over ting jeg har lyst til men ikke rekker! Kos deg i Sveits, si fra når du er i Oslo! :D

    SvarSlett

Har du noe på hjertet?