tirsdag 27. juli 2010

Snart ferdig!

Nå sitter jeg i Lillesand og gleder meg egentlig litt til sykkelturen er over. Nå har vi vært på tur i 10 dager allerede og imorgen er den siste sykkeldagen - og skulle det vise seg, siste reisedagen også. Bror og jeg tar sørlandsekspressen tilbake til Bærum imorgen kveld og ankommer fashionably late (som det heter) på Lysaker kl. 23.00.

Da blir det to døgn med klesvask og forhåndsoppgaveskriving og litt kjærestebesøk håper jeg før jeg drar videre til Sveits på speiderkurs på lørdag.

Jeg har fått tatt en masse fine bilder, spesielt på Lista og Lindesnes fyr. Idag ble det ikke så mye fotografering, men litt oppdatering på hva som har skjedd i alle mine 500 venners liv de siste fem dagene (lenger tilbake orket jeg ikke å scrolle på Facebook).

Imorgen på denne tiden har jeg da altså syklet

Stavanger
Jæren
Egersund
Songdalstrand
Flekkefjord
Lista
Lindesnes
Mandal
Kristiansand
Lillesand
Arendal

Vi har møtt 2CV-venner av mamma og pappa, jeg har møtt Tore, min venn fra Trondheim, vi har spist masse deilig mat, is, markjordbær, vi har dessverre ikke badet noe (men det er en stor manetinvasjon her på sørlandet, så det var kanskje greit) og vi har nok snart fått pratet fra oss også. Jeg er lei av å våkne av meg selv kl. 7.00 om morgenen, men neste uke skal jeg jo på kurs, så da må jeg vel opp da også.

Jeg har takket ja til plass som masterstudent ved NTNU til høsten og håper nå at alle mine økonomiske problemer vil gå over i løpet av noen få dager. Det er ikke alltid lett å være student om sommeren... Men snart er jeg rik på sommerjobbpenger, så da blir alt bra. Fram til da vindusshopper jeg og lever på mammas matbudsjett.

Fortsatt god sommer!

PS: sykkelshortsskillet har blitt veldig tydelig...

2 kommentarer:

  1. kuult, sykling er morro :D å son student er også morro, sol å greier i trondheim :| da er det litt for varmt til en lite sjel som blir fort fort overoppvarmet, gjerlder vel både meg å 2CV'n :p

    SvarSlett
  2. Jo, 2CVen er luftkjølt så der skal det ikke mye varmegrader og solskinn til før det overopphetes, nei :)

    Sykling er veldig bra, men vi har innsett at Norge er ikke noe bra sted å sykle så lenge du ikke har veldig mye lårmuskler... ;)

    SvarSlett

Har du noe på hjertet?