lørdag 25. desember 2010

Pynteferie

Denne ferien er den første ferien siden jeg flytta til Torndheim at jeg ikke skulle til utlandet. Og siden jeg heller ikke hadde tenkt meg på fjellet, så trengte jeg egentlig bare å ta med meg "asfaltklær" hjem til jul. Og pakking til fire juleselskaper og noen kvelder ute på byen, pluss at jeg bare trenger å ta med meg fint (og ikke praktisk) tøy, gjør at senga ser litt slik ut:
Det var mye jeg skulle ønske at jeg fikk med meg, men jeg hadde bare ett kolli på flyet og min største beholder er en romslig 55 liters sekk, slik at dette var nok en utopi. Men allikevel endte jeg med alle de ti kjolene og fire av de seks parene med pensko, pluss to par støvletter i tillegg til vinterskoene...

 Om du aldri har prøvd å pakke høyhæla sko i en ryggsekk noen gang, så kan jeg fortelle deg at det krever kløkt. Jeg må si at å pakke alle skoene i plastposer individuelt, rulle alle klær og å pakke alt direkte i sekken, gjorde det hele mulig i år.

Smakebiter fra "Julegarderoben 2010" kommer her ;)
 Ny ekte pelslue kjøpt på Etter min morfar, bruktbutikk på Baklandet, for 200kr. Passer perfekt til den nye capen min og gjør at jeg ikke msiter ørene i 20 minus og vind.
 Reiseantrekk bør være komfortable og lette å temperaturregulere ettersom det kan være både kaldt å varmt på flybuss/ flyplss/ flyet/ etc. Her er min fantastiske ullkjole (kjøpt i juli, selvfølgelig), men stor hals og belte i livet. Og pelslue på toppen, selvfølgelig ;)

Antrekk passende for en dag inne; mørkeblått miniskjørt fra Zara (en gjenganger), oransj vardingan fra Fransa og enkel hvit topp fra H&M. Og enkle gulldetaljer til.
Forresten, når man går rundt for å handle julegaver så er det vanskelig å ikke gå inn i alle butikkene med fine utstillingsvinduer. Denne kjolen så jeg i vinduet hos Zara. Det var supermagisk, men når man ikke har noen penger igjen og egentlig eier flere svarte minikjoler fra før av og i tillegg ikke vet helt hvilke anledninger man skal bruke den, så kan man ikke kjøpe kjole. Men den var veldig fin. Litt utstående skjørt og pene folder. Klaffer på skuldrene, men ellers helt enkel. Tenk å ha både for mye penger og for mye klesskapplass...

1 kommentar:

  1. så utrolig godt du kler pelshatten! :D gleder meg til å leke med deg over nyttår!

    SvarSlett

Har du noe på hjertet?