onsdag 14. juli 2010

Sommerferie!

Akkurat nå sitter jeg i Valle og er på internett på min egen datamaskin for første gang på tre uker. Jeg var ferdig på sommerjobb på søndag og kjørte ut til kysten på mandag. Dolly begynte å hikke på turen og jeg kom ikke lenger enn til Bø før hun ikke ville kjøre lenger. Heldigvis kjenner pappa alle man trenger å kjenne i Norge når man har 2CV, så en veldig hyggelig mann som heter Stein kom med bilhenger og kjørte Dolly og meg til Skien. Der skal Dolly stå littegrann og Stein skal se om han finner ut hvorfor hun hadde vondt.

Så på mandag kom jeg meg på kjærestens hytte utenfor Langesund. Jeg var ganske sliten etter en lang og frustrerende dag og etter to uker med intens jobbing. Det var jo tross alt første fridag på lenge... Det var nyfisket makrell og ørret til middag. Igår dro resten av familien hans tilbake til Oslo for å sende avgårde broren hans til Kenya, så akkurat nå er vi alene på hytta. Det er veldig deilig å være alene på hytta, spesielt nå som jeg ikke har hatt noe særlig privatliv på to uker...

Det blir fort sånn når jeg har sommerferie, fordi jeg alsri er hjemme. Jeg sover nesten aldri alene fordi jeg sover i telt med noen eller på rom med noen eller på et sted som er så lytt at du strengt tatt ikke har ditt eget rom... Men jeg har kost meg veldig på jobb og jeg koser meg på hytta nå. På søndag blir jeg henta av familien (siden Dolly er syk) og så skal vi sykler resten av Nordsjøruta i Norge, dvs fra Stavanger til Arendal.

Jeg har masse fine bilder fra feltarbeid (for det meste av planter og Ane) og dem skal jeg få ut etter hvert som jeg får ryddet litt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du noe på hjertet?