søndag 4. juli 2010

Sommerjobb

Nå har jeg allerede vært en uke på Suleskard fjell...(camping? Hytter? Husker ikke...), men egentlig har jeg vært en uke på fjellet. Vi drar fra hytta 8.30 ommorgenen og kjører i nesten en halv time opp på fjellet. Så sitter vi og legger en metallramme på 40cm x 40cm ramme på bakken (på anviste plasser) og skriver ned alle artene av karplanter (bregner, trær, blomster, gress etc) som vi finner. Og så finner vi en ny plass og så skriver vi ned enda flere arter.

Vi har ti felter på ulike steder her i Setesdalsheiene og på hvert av de ti feltene er det to områder, ett som er gjerda inn og ett der sauene kan beite fritt. Og disse har ti tilfeldig valgte områder som vi skal se på. Noe som gir 200 ruter som vi skal se på. Nå har Ane og jeg (som ser på karplanter) tatt 85 ruter og vi håper å ta minst 15 imorgen også og derfor være nesten halvveis.

Vi er sjelden tilbake på hytta før 19.30 så det blir ikke mye annet enn å jobbe, spise og sove, men så blir det mye penger på kort tid av å jobbe så konsentrert også. Jeg har jobba 75 timer denne uke og dermed tjent omtrent 10 000kr.... :)

Om 9 dager er det forhåpentligvis sommerferie igjen. Puh! (men jeg har blitt brunere etter at jeg kom dit)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du noe på hjertet?