tirsdag 28. september 2010

Et studentliv

Innimellom er det sånn at man både er student og lever alene samtidig og da får man litt spennende spisemønster også. I hvert fall om man er sosial og tilpasningsdyktig. Denne uka har jeg endt opp med å spise middag hos Priska igår, samtidig som vi hadde møte. Imorgen skal jeg til Tore og få middag (jeg skal se om jeg ikke får med meg litt rødvin på veien) og på torsdag skal jeg til Camilla på spinat- og fetaostpai.

I helga skal jeg på Roverforum, en generalforsamling i Norges Speiderforbund med delegater mellom 16 og 25 år fra alle kretsene. Det er i Bergen og da vil jeg få servert mat både fredag og lørdag. Og på søndag vil jeg være på flyet ved middagstid, tror jeg.

Jeg er vanligvis flink og økonomisk og lager handleliste før jeg drar på butikken og handler omtrent en gang i uka. Jeg bestemmer meg ikke for hva jeg skal spise før jeg drar på butikken, men jeg er streng på å spise opp alt jeg har i kjøleskapet, så jeg slipper å kaste mat. Men når jeg plutselig får uker som denne, hvor jeg spiser middag hjemme én dag, da går det ikke så mye mat ut av kjøleskapet.

Har du noen gang takket nei til en middagsinvitasjon fordi du hadde mat i eget kjøleskap du måtte spise opp? Vel, ikke jeg heller, men jeg har spist middag til lønsj for å få spist opp maten min ;)

Jeg var redd denne uka skulle bli enda travlere og fullere enn forrige uke, men hittil ser det ut til at jeg skal klare meg fint. Det eneste som skulle til var å skrive enda flere, enda mer detaljerte lister...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du noe på hjertet?