fredag 26. november 2010

Alice in Hindustan

Mammaen min var på besøk til meg tidligere i høst og besøk er alltid en god unnskyldning for å være turist i egen by. Denne gangen spiste vi oss overmette på sushi og var innom Nordenfjeldske Kunstindustrimuseum. Det er et utrolig bra museum og jeg anbefaler det veldig! Fordi det er et kunstINDUSTRImuseum så har de veldig mange dinser og praktiske ting. Noen av utstillingene deres står lenge, mens andre blir skiftet litt oftere. Og plutselig en dag da jeg gikk forbi så jeg masse fine kjoler inne i hovedutstillingsrommet. "Kjoler!" tenkte jeg og så måtte jeg innom enda en gang.

Utstillingen het da:

 Inngangspris for student var 40kr.
 Det var så mange fine kjoler, godt håndtverk og morsomme motiver at jeg tok en drøss med bilder.
 Det er ikke alle kjolene man kunne hatt på seg til vanlig, men denne var ikek så dum
 Peace and love (bryststykke)
 Jungeldetalj fra et tyllskjørt
 Jeg elsker hvordan hun kombinerer tradisjonell norsk strikk, paljetter og jungelen.

 Hun hadde også masse pynteputer rundt omkring
 Dette er ingen kjedelig strikkevest!

 Jeg vet ikke om det er med vilje at det mangler en t...

 Løvedetalj fra skjørtet over.
 Gallakjole fra Hallingdal anno 2000-tallet?
 Denne kunne jeg lett gått med

 Ah, perfekt i vinterkulda, ullminikjole og paljettene gir det lille hintet av luksus ;)
 Har du noen gang prøvd å dekke noe med paljetter? Det tar en evighet. Jeg er veldig imponert. Dessuten elsker jeg hvordan fjellkjeden bestemmer utrigningen.
 Iskrystallprinsesse

 Fuglene her var brodert og så sydd på.
 På kunstindustrimuseet så selger de også mye forskjellig. Jeg fant noen veldig fine tovede grytekluter med trykk. Noen hadde deler av kontaktanonser på seg.
 Noen hadde oljerigger :)
 Julie Skarland hadde også laget små (sminke)vesker med pene fugler på


Har du en lørdag formiddag til overs så anbefaler jeg virkelig Kunstindustrimuseet. Det er det musteinshuset som ligger rett over for Kommunehuset. I krysset ved Erling Skakkes gate. Kanskje man så kan ta seg en tur på Kafé Ni Muser eller Farytale Cupcakes?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du noe på hjertet?