onsdag 10. november 2010

Luksus møter Firstprice

Jeg har jo allerede nevnt Ravnkloa og alt det spennende de har der. Jeg var innom der fordi jeg skule på ost og vin for en stund siden og da ble jeg så fristet av alle kjøttvarene der at jeg også kjøpte med meg seks skiver av en salami fra Italia (mye paprika og chilli i den). Noen gikk på brødskiva, men to ble også brukt til å pimpe en ellers ganske enkel middag.

Jeg er ikke alltid like snobbete på matvarene mine og kjøper derfor ofte pasta fra Firstprice. Firstprice er jo som alle vet altfor billig (må være noen barn i Kina som lider på grunn av Firstprice) og er derfor fint for studentbudsjettet. Men så er det noe med det å være en matsnobb og student samtidig... Så derfor ble det pasta med spinat, gulostterninger, fersk tomat i terninger og strimlet superfantastisk salami.

 Beklager lyset, men jeg bor på et ganske mørkt sted, så det er vankelige lysforhold nesten hele tiden...
Det du gjør er:
kok pasta som vanlig
skjær en tomat opp i terninger
ta en liten skalk av gulosten din og skjær den opp i terninger
tin noen terninger med frossen spinat
strimle salami

når pastaen er ferdigkokt kaster du oppi alt unntatt salamien, venter til tomatene er blitt varme og osten myk, hiver det oppi en tallerken og drysser salamien på toppen.

Et annet tips er å ta vanlig salami, strimle den og frese den raskt på høy varme og så putte den i pastaretten. Funker fint i stedet for bacon eller om du ikke har lyst på/ råd til fpr mye kjøtt i middagen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du noe på hjertet?