onsdag 3. november 2010

Cocktailønskeliste

På fredag er det atter kulturstyremiddag og atter fri bar og dermed en gylden sjanse til å prøve alle de drinkene man aldri får prøvd. Nå har jeg jo hatt tre cocktailaftener i løpet av høsten og har dermed fått prøvd litt forskjellig. For å passe på at jeg ikke går glipp av noe, tenkte jeg å lage en drinkliste.

1. Mohito
Dette er min aboslutte favoritt. Dessuten prøvde vi oss på mohito fra bunnen av sist cocktailaften, men det var vanskelig å få til, så jeg synes jeg fortjener en ordentlig en nå. For å få det ordentlig til tror jeg det er spesielt viktig å få knust bladene godt og til det trenger man en morter eller noe slikt, noe vi ikke hadde. Hm, handlelista blir bare lenger og lenger...

2. Cosmopolitan
Det kan strengt tatt ikke bli en ordentlig cocktailaften uten en cosmo.

3. Tom Collins
Denne prøvde vi å lage en gang, men den smakte forferdelig. Må derfor prøve den når de profesjonelle fikser biffen ;)

Har dere har noen forslag til hva jeg kan prøve?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du noe på hjertet?