torsdag 11. november 2010

Farytale cupcakes

Dette etablissementet gikk jeg forbi en dag. Denne nye kafeen ligger på Leütenhaven med utsikt mot parkeringsplassen, rett forbi Brukbar og brudekjolebutikken. Jeg kikket inn og det så så sukkersøtt ut at det bare måtte prøves (dessuten stod det at de også hadde ikke-søte cupcakes).

Jeg fikk derfor med meg "ungdomsgjengen" på museet på lønsj igår. Bak denne disken sto det en sjarmerende ung mann i et svært søtt forkle. Det er visstnok han og kjæresten som har startet kafeen.

 De hadde mange forskjellige typer muffins, eller cupcakes som det så fjongt heter når de har sånn fargerik krem på.
 I tillegg til kake hadde de lønsjretter. Dette er en salt cupcake, eller egentlig foccacia i muffinsform med hjemmelaget aioli og spekeskinke på. Det krevde litt innsats å spise uten å få mat i fanget eller helt fra øre til øre.
 Lønsj for én til 71kr. Jeg hadde med meg matpakke på kontoret, for jeg var ikke sikker på at jeg ville bli mett. Men lønsjen holdt helt til middag.
 Interiøret var veldig gjennomført og veldig småblomstrete. Ikke stedet for gutter med litt lav (maskulin) selvfølelse.
 Dette er en blåbærcupcake. Det var nesten mer frukt og bær i dem enn det var deig. De var visstnok veldig gode og kostet bare 35kr stykket.
 Dette er hvordan to lønsjtallerkner blir servert... En sangwitch med brie, spekeskinke og grønt og en cupcake av valgt sort.
Anbefales!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du noe på hjertet?