fredag 9. april 2010

Middag!

Jeg tenkte jeg skulle prøve å legge ut oppskriften på en middagsrett jeg liker veldig godt. Det er kylling med karri og tomat og ris.

Start med en liten løk

Hakk den i terninger

Den magiske ingrediensen er Balti curry paste fra Patak's. Jeg har sett at man kan kjøpe Patak's på ICA Maxi her oppe, men jeg pleier å kjøpe det i innvandrerbutikker, der har de alltid mye forskjellig. Det finnes mange ulike smaker.

Brun løken i panna

og ta oppi to strøkne/ en toppet spiseskje Patak (varier mengde etter hvor sterkt du vil ha det og om du har medium eller sterk)

Skjær opp en kyllingfilét i munnfullstore biter

Så skjærer du opp to tomater i terninger

Kok ris til

Stek kyllingen sammen med løk og krydderblandingen på litt sterk varme slik at kyllingen får stekeskorpe. Når den har det heller du over tomatene og rører til alt er varmt. Da vil også kyllingbitene være gjennomstekte, men saftige. Det tar ikke mange minuttene, så ikke la det stå for lenge! Synes du det er sterkt kan du røre inn en spiseskje rømme.

2 kommentarer:

  1. Det hørtes så godt ut at jeg måtte prøve retten. Veldig godt ble det også! Takk for middagstipset.

    SvarSlett
  2. Bare hyggelig! Nå ble jeg litt inspirert kjente jeg :) Kanskje jeg skulle lagt ut flere oppskrifter? Hm...

    SvarSlett

Har du noe på hjertet?