fredag 2. april 2010

Barn

Dette er (dessverre) et tema som oftere og oftere kommer opp i livet mitt. Det er vel det og det at vennene mine begynner å lete etter jobber som gjør at jeg kjenner at jeg holder på å bli voksen. Ikke at det er så skummelt å bli voksen, men når jeg er ferdig med å studere å sitter jeg der ved starten på resten av livet og aner egentlig ikke hva som kommer til å skje. Det er som om jeg har klatret oppover en stige hele livet og pltuselig snart er på toppen og skal skli nedover igjen.

Det jeg synes er irriterende er at jeg egentlig aldri har tenkt så mye på barn eller tatt noe særlig stilling til om jeg skal ha, i så fall når og slikt. Men nå driver folk rundt meg og får barn, studiekamerater har søsken som får barn både her og der og jeg føler meg nesten tvunget til å ta stilling. Snart må jeg forklare hvorfor jeg ikke har tenkt noe på det og da blir det vanskelig å være nøytral.

Jeg synes det virker skummelt å få barn. Jeg aner ikke hva jeg skulle gjort med tingen. Dessuten liker jeg å være bare meg. Det er nesten så jeg kan synes det er litt mye innimellom å ha kjæreste. Hvordan vil det da være å ha barn? Og så kunne jeg egentlig tenke meg å jobbe og leve litt før jeg setter meg fast på ett sted.

Hva hadde du gjort med en sånn en?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du noe på hjertet?