mandag 26. april 2010

Speiderhelg

Nå har jeg vært på en ordentlig speidertur. Ikke i skogen og i telt og slikt som de fleste ser for seg, men på møte på nasjonalt nivå for alle som driver med rovering (speiding for aldersgruppa 16+) både i speidergruppa si og i kretsen sin.

Jeg er roverombudsleder i Sør-Trøndelag krets og har fire andre i roverombudet mitt. Et roverombud passer på alle roverne i en krets. Med passer på mener jeg alt fra å hjelpe roverlagsledere med alle deres problemer, til å prate med kretsstyret, informere om alt som skjer i den store verden og å arrangere ting på kretsplan for roverne. Det er litt av hvert å gjøre :)

Roverombudet ble startet i januar og nå var vi på tur til Ingelsrud speidersenter på noe som heter Roverløft .

Jeg jobber med å bli flinkere til å ta portrettbilder og selv om jeg bare benyttet meg av autofunksjonen synes jeg egentlig det ble veldig bra. Tidvis var det nydelig lys, så da var det bare å holde på.
Dette er Åshild, hun er i roverombudet

Dette er Jonas, han er vanlig rover i akkar roverlag, Vikhamar speidergruppe

Lars (t.v.) og jeg fant en veldig hyggelig fyr fra Asker og Bærum som heter Eirik

Vi fant også Kamilla, jeg tror hun var fra Sunnmøre krets

Smie var en aktivitet i helga. Erling lagde ovnskrok

En ting man alltid har på speidertur er leirbål. Det er et faktisk bål, men det er også en avslutning på dagen, gjerne med leker, underholdning og sang. Vi var delt i grupper og alle gruppene skulle bidra med noe. Denne gruppa spilte på slurva med solbriller på. Det var genialt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du noe på hjertet?