torsdag 27. mai 2010

Periodisk kjøretøykontroll

(også kjent på EU-kontroll) er noe enhver som har bil må gjennom annenhvert år. Dolly har frist i juni og jeg har tidligere alltid vært litt treig med det hele, men iår bestemte jeg meg for at jeg skulle være tidlig ute og få det unna FØR juni :)

Så jeg bestilte time hos NAF for en stund siden og tilbrakte en liten morgentime idag nede på Sluppen. PKK er noe man egentlig kan gjøre veldig mange steder, men når det kommer til 2CV så er det sånn at det ikke er så mange bilmekanikere som har sett en 2CV før og de vet i hvert fall ikke hva som er greit, hva som er feil og hvordan ting egentlig skal se ut... Så info om hvor man bør ta PKK på 2CVen sin er viktig info i 2CV-miljøet og jeg hadde da blitt anbefalt NAF.

Og også iår var det null hull, evt ingen anmerkninger. Egentlig var lyktestillingen litt gal, men det fikset mekanikeren og jeg der og da ;) Og så synes han forstillinga var litt treig og lurte på om jeg hadde fettet den opp i det siste og da jeg sa det var to år siden sist, så gikk han bare og hentet fettpressa og vips! Så var det også fiksa.

Og så litt kosebilder fra søndag av Dolly og Ila

4 kommentarer:

  1. Hun kommer tilbake til Oslo i sommerferien. Vi får ta oss en tur :)

    SvarSlett
  2. Søte Dolly! For meg er det ganske ironisk at jeg kjøpte ny bil fordi den gamle ville pensjonere seg og nektet å kjøre noe mer, men at jeg nå sitter bak rattet til den gamle fordi den nye tok kvelden :)

    SvarSlett
  3. ;) Det er veldig ironisk. Men det er vel ikke vanskelig å kjøpe en reim og bytte ut den gamle?

    SvarSlett

Har du noe på hjertet?