mandag 6. desember 2010

Julebord hos VM!

Ikke VM i julebord, altså. Nei, VM er kort for Vitenskapsmuseet, eller Det Kongelige Norske Vitenskabers Selskab som det også heter. Den observante leser vet at det er der jeg skriver min masteroppgave. Og på fredag hadde vi julebord. Ikke bare SN (Seksjon for Naturhistorie), men også arkeologene, administrasjonen og alle de andre jeg ikke vet om som også hører til der.

Først var det ost og kjeks-vors med seksjonen på møterommet vårt og så var det julebuffet og dessert, musikk og kos i et leid lokale.

Så ignorer lav grad av fotogenhet og nyt festen ;) Dette var mitt første ordentlige julebord (med 40+ åringer, alkohol og pene kjoler) og jeg gikk for min nye champagnefargede kjole, denne gangen med svarte sko og hvit veske med grønne og gulldetaljer.

 Øredobber i juksediamant og oransje stener, ekte blått rundt halsen. Ellers enkel sminke og en ganske enkel oppsats.
 Her er to stykker fra Seksjon for Naturhistorie, Herr Fjærmygg og Herr Gamle bein
 Ane var min deit for kvelden. Vi var nesten de to eneste i lyse kjoler...
 Begge med en hang for glitter ;)
 Mye hyggelig selskap ved bordet. Ane her flankert av min veileder og moseansvarlig ved herbariet, Kristian
 Tommy får lov til å dra i felt og være ekspert på å kunne navnet på alle mulige slags arter. Noen er heldigere enn andre
 Torkil er seksjonsleder hos oss. Han er bedre kjent som Herr Fåbørstemark
 Det blåste "litt" i vår ende av lokalet. Det ble kjølig med bare lett kjole på seg
 Vi annekterte jakken til hver vår kavaler og nøt desserten(e) gode og varme
 Frøken Fjærmygg og Herr Myr i dyp konversasjon. Også med komisk like frisyrer ;)
 Ikke alle biologer er like fotogene. Herr Beiting og tregrense, Frøken Fungi og Herr Salamander koser seg med Dahls juleøl. Ikke værst i år, Dahls juleøl.
 Fjærmygg og fåbørstemark i ivrig samtale, senere på kvelden.
 Gjengen på enden. Er det med stolthet jeg skal si at vi naturhistorikerne var noen av de siste som gikk?
 Ivrige botanikere!
 Ikke dumt på fest, nei!

4 kommentarer:

  1. Julebord er så koselig! veldig fin kjole, champagnefarge er fint!

    SvarSlett
  2. Sara, du er nesten bedre enn mamma til å være støttende og positiv :) Gleder meg til å se deg i jula!

    PS: jeg elsker deg kjolen <3

    SvarSlett
  3. Enig med Sara, knallfine kjole Ingeborg :) Jeg slet en stund med å skjønne bildekommentarene dine:p Av "facebookvane" kobler jeg automatisk kommentaren til bildet som er over, men hos deg er det omvendt. Og dermed falt bitene på plass!

    (Det er Kristin(rødhode) som snakker.)

    SvarSlett
  4. Takk, Kristin :) Det rare med kjoler er at jo mer man bruker dem, jo mer innser man at man trenger flere. Det er nesten som den saksen i det eventyret som klippet stoffet større...

    SvarSlett

Har du noe på hjertet?