fredag 17. desember 2010

Kaffepriser og strøm

Jeg er ikke så flink til å følge med på norsk politikk, selv ikke ting som egentlig angår meg selv. Strømpriser for eksempel, er jo noe lommeboka merker, spesielt når man bor i trekkfulle hus i Midtnorge. Allikevel har jeg ikke prøvd å sette meg noe særlig inn i det hele fordi jeg bor hos Studentsamskipnaden og de har en egen strømavtale (jeg kan ikke bytte strømleverandør eller avtale uansett). Og når jeg ikke trenger å sette meg inn i det, så gjør jeg det heller ikke. Jeg betaler bare husleia og tenker ikke mer på det.

Men nå har jeg kommet over et debattinnlegg av Geir Kristian Lund på Dagbladet.no der han bruker kaffe i stedet for strøm for å sette det absurde i hvordan strømrpiser beregnes på spissen. Det skulle ikke så mye mer til for at jeg skjønte det enn at han valgte kaffe som eksempel. Anbefaler innlegget!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du noe på hjertet?