søndag 24. oktober 2010

FN-dagen

Idag, 24. oktober, er det FN-dagen. Jeg husker at da jeg gikk på barneskolen markerte vi alltid FN-dagen og siden så husker jeg alltid på det. Jeg er ikke helt sikker på hva denne dagen egentlig er til for, så jeg gikk in på FN sine sider om saken.

24. oktober 1945 ble FN opprettet og vi markerer denne dagen ved diskusjoner og ved å sette fokus på målene til FN og hva FN har fått til - hvordan de har gjort verden til et bedre sted.

Som det står på nettsidene deres:
"In the words of Secretary-General Kofi Annan, in every corner of the world - the United Nations is a living testament of hope. The United Nations lives in the hearts and minds of every citizen to end violence and promote tolerance; advance of development and ensure equality; protect human rights and alleviate poverty. The United Nations, at it's best, enables the achievement of those highest of human aspirations."

Kanskje FN hadde vært et sted å ende opp? Lurer på om man blir fanget i papirmølle eller om man faktisk har en mulighet til å gjøre verden til et bedre sted.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du noe på hjertet?