lørdag 9. oktober 2010

Når jeg sier Lars, sier dere Vaular

Ah, det har vært litt av en uke.  Fire netter på rad uten de store mengdene søvn tar litt på, men konsertene var fantastiske! Ikke for det, de var veldig forskjellige og det var ikke mange jeg så på begge konsertene, men det var utolige opplevelser.

Kings of Convenience var skjønne, to gutter med hver sin gitar på senen, smekk full Storsal (ca 1000 stykker) som er helt, helt stille og bare står og lytter. Se for dere piten foran senen, der alle de fulle, store guttene står og dytter og kaster øl på hverandre, det var helt stille, de sto helt rolig og jeg har aldri hørt så mange mennesker synge så pent sammen eller klappe såpass bra i takt. Det var til å få gåsehud av. Jeg skal innrømme at all musikken til KoC svinger det ikke like mye av, men de kommuniserer så godt med publikum og koser seg så på senen, at det gjør ingenting.

Lars Vaular var en helt annen historie. Mens KoC startet 15min etter det som stod på plakaten, så hadde Lars oppvarmere som kom på 30min etter og han kom ikke fram før over en time etter, akkurat slik det er på ordentlig rockekonsert. Vi begynte å trampe litt med dansefoten under oppvarmerne, men det tok virkelig av da hovedpersonen selv kom ut. Intens dansing midt i det svette mylderet, masse folk som kunne alle tekstene og utrolig bra stemning. Jeg er ordentlig frelst av ham, hadde jeg ikke allerede kjøpt albumet hans hadde jeg kjøpt det ;) Men jeg dro hjem med konsert-t-skjorte av ham.

Den passer veldig bra inn i fargepaletten jeg driver og siger inn i (den er mintgrønn) og passer godt inn i min plan om at jeg skal bli litt mer fargerik og vågal med fargevalg i klesveien. Det er viktig å utfordre seg litt.

Så, fordi jeg har vært ute og vært pen tre dager på rad tenkte jeg jeg skulle legge ut to bilder av sminke. Første bildet er fra Vaularkonserten, jeg hadde på meg en svart, løs topp med paljetter og dyp utrigning, korallfargede trange bukser og mine lekreste svarte pumps. Det var litt vondt å gå hjem igjen etter å ha danset hele natta... Leppestiften er en jeg har arvet etter mormor (dvs, den er 20 år gammel) og er gammelrosa.


 Igår hadde jeg på meg sitrongul t-skjorte, mørkeblått miniskjørt og gullsmykker (store gulløredobber, lite gullkjede, gullklokke og gullring). Å kombinere gull og gult funket egentlig veldig bra. Har en sjokkrosa leppestift for å gi litt mer kontrast og litt mindre mørkt rundt øynene fordi jeg skulle på musikal og ikke feste hele natta.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du noe på hjertet?