lørdag 20. november 2010

Leseteknikk

Fordi jeg har startet som masterstudent har jeg endelig fått min egen arbeidsplass (pult og hylle) og fordi vi bare er to studenter på Seksjon for Naturhistorie, så er vi en del av rytmen her. Det betyr at det er lønsj klokka 12 og at folk går hjem før det er midt på natta. Jeg er ikke så flink til å være ferdig til klokka er fire (dessuten leser jeg i helgene), men jeg har funnet ut at det er genialt å ha alt so har med skolearbeid å gjøre på kontoret og så ikke har noe hjemme. Jeg vet det ikke er noen ny teknikk, men det er mye enklere når man har et sted å ha alt sammen.

I år bruker jeg mye forelesningsnotater og oppgaver som er lagt ut på internett for å lese til eksamen og fordi jeg ikke orker å skrive ut alt sammen, så leser jeg det rett fra skjermen. Dette gjør at datamaskin og internett er en nødvendighet. Men internett er jo den største fristeren av alle, så derfor har jeg latt datamaskinen min bli stående på kontoret når jeg har gått hjem for kvelden. Det er utrolig deilig å ikke ha en data som avsporer meg og gjør at jeg føler at jeg burde har gjort noe skole når jeg er hjemme, men det gjør også at jeg ikke får lastet opp noe bilder... Jeg bruker ekstern hardisk og slikt til å få bilder inn på maskinen og det er for mye til å bære rundt. Jeg får se når det blir til, mandag kanskje?

For tiden har jeg lange dager på kontoret og så trening eller sosialliv på kvelden, så jeg sitter ikke så mye stille. Høydepunkter i uka som gikk? Grey's anatomy hos Pia, svømmetrening, smoothiekveld hos Camilla med jentene i TSSG, fantastisk æressymposium for Kjell Ivar Flatberg med tilhørende treretters middag og fest i hotellbaren igår og idag skal jeg en tur i skogen og bare kose meg. Eksamen om mindre enn to uker nå!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du noe på hjertet?